Hankkeet

Turvallisesti luistellen

Seurallemme on myönnetty Opetus ja kulttuuriministeriön (OKM) hanketukea kaudelle 2024. Hankkeen nimi on: Turvallisesti luistellen.

Hankkeen aikana päivitämme mm. ohjaajien ja valmentajien ensiaputaitoja järjestämällä heille hätäensiapukoulutuksen kesäkuussa 2024. Uusimme myös seuran ensiapuvälineitä sekä turvallisuusohjeita. Seuran päätoimiset valmentajat kouluttavat tuntivalmentajia ja -ohjaajia teemoilla: vastuullisuus ja turvallisuus taitoluistelussa. Tämän aihealueen alla tavoitteena on käydä läpi mitkä asiat tukevat niin fyysistä, henkistä ja sosiaalista turvallisuutta sekä tasapuolisuutta ja yhdenvertaisuutta toiminnassamme. Tutustutamme ohjaajat ja valmentajat vastuullisuus teemaan ja aiheeseen liittyviin Suomen Taitoluisteluliiton ja Olympiakomitean tarjoamiin koulutuksiin.

Haluamme osalistaa myös teidät luisteluperheet mukaan hankkeeseen ja toteutamme keväällä 2024 Olympiakomitean (OMK) palautekyselyn. Vanhemmat pääsevät mukaan tärkeän aiheen pariin myös vanhempainiltojen pelisääntökeskusteluissa.

Opetus- ja kulttuuriministeriön logo

Tähtiseurat – Seurojen laatuohjelma

Seuramme on mukana myös Tähtiseurat – ohjelmassa, joka on Olympiakomitean, lajiliittojen ja aluejärjestöjen yhteinen laatuohjelma, joka tukee suomalaisen urheilun keskeistä vahvuutta: seuratoimintaa.​ Ohjelma tarjoaa seuroille erilaisia työkaluja ja asiantuntijoiden apua seuran itsearviointiin ja auditointiin sekä helppokäyttöisen Tähtiseura-verkkopalvelun Suomisportissa. Seuramme tavoittelee laatuohjelman tunnusta, Tähtimerkkiä (Lapset ja nuoret) kuluvan kauden 2024-2025 aikana.